Zimy jeszcze nie widać ale Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest przygotowana do okresu zimowego. Magazyny są zapełnione solą drogową, a na placach stoi gotowy do działania sprzęt.
Długość sieci drogowej na Mazowszu wynosi 2 370 km (w rozwinięciu na jedną jezdnię 3 077 km).
Drogi krajowe będą utrzymywane w następujących standardach:
I – 697 km (to ok. 29 proc. sieci)
W tym 516 km dróg klasy S (S2, S7, S8, S17, S61, S79) i 117 km A2
Jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi i nie może występować warstwa zajeżdżonego śniegu. Po ustaniu opadów śniegu, śnieg luźny może zalegać do 4 godz., zaś błoto pośniegowe może występować do 6 godz.
II – 1 652 km (to ok. 70 proc. sieci)
Jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości łącznie z poboczami utwardzonymi. Po ustaniu opadów śniegu, śnieg luźny może zalegać do 4 godz., zaś błoto pośniegowe i warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości nieutrudniającej ruchu może występować do 6 godz.
III – 21 km (to ok. 1 proc. sieci)
Jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości, a śliskość zimowa zlikwidowana na skrzyżowaniach z innymi drogami publicznymi utwardzonymi, na skrzyżowaniach z liniami kolejowymi, na odcinkach o pochyleniu >4 proc., na przystankach autobusowych oraz innych miejscach ustalonych przez zarządcę drogi. Śnieg luźny, warstwa zjeżdżonego śniegu o grubości utrudniającej ruch samochodów osobowych oraz zaspy mogą występować do 6 godz. od momentu ustaniu opadów śniegu.

Podczas akcji zimowego utrzymania dróg krajowych pracować będzie 426 pojazdów, w tym 255 jednostek sprzętu do zwalczania gołoledzi oraz ok. 171 do odśnieżania. Dyrekcja szacuje, że w sezonie zimowym może zostać zużyte około 40 tys. ton soli oraz 80 ton chlorku wapnia.
Średnio na zimowe utrzymanie dróg wydatkowane jest ok. 75 mln zł rocznie.





